ANSELM
<div style="text-align: justify;"></div><div style="text-align: justify;"></div><span id="docs-internal-guid-8b770a25-7fff-8646-3cdb-1f1c29b08fcb"><p dir="ltr" style="line-height:1.2;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;"></p><div style="text-align: justify;"><div></div><div><div>Legendarni nemški režiser Wim Wenders ustvari hipnotičen portret kiparja in slikarja Anselma Kieferja, povezujoč ključne trenutke umetnikovega življenja z najpomembnejšimi kraji njegove dolge kariere. Film nas potopi v svet umetnika, ki v svojem delu že več kot pet desetletij raziskuje človeško stanje ter ciklično naravo zgodovine, navdihnjen s književnostjo, zgodovino, mitologijo, politiko, religijo, znanostjo in filozofijo.</div><div><br></div><div><iframe width="480" height="250" src="https://www.youtube.com/embed/c09sdGYDokI" title="ANSLEM Official Trailer | Mongrel Media" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen=""></iframe><br></div><div><br></div><div><span style="font-weight: bold;">iz prve roke</span></div><div>»<span style="font-style: italic;">Z Anselmom Kieferjem sva se oba rodila ob koncu druge svetovne vojne – on nekaj mesecev prej, jaz nekaj mesecev pozneje. Otroštvo sva preživela v isti razdejani državi z uničeno samopodobo, polni odraslih (vključno s sorodniki in učitelji), ki so si besno prizadevali zgraditi prihodnost, hkrati pa se obupno trudili pozabiti preteklost – ali pa so se pretvarjali, da se ni zgodila. /…/ Že nekaj let sva načrtovala, da bi skupaj posnela film. Od nekdaj me je namreč navduševal izjemni razpon njegovega dela, ki se napaja v zgodovini, astronomiji, filozofiji, biologiji, fiziki in mitologiji. Kieferjeva paleta in domišljija nimata meja. Kot nihče drug zna v svoje delo vtkati ‘čas’ in napraviti njegove sledi vidne. Ko sem končno obiskal njegov velikanski ateljejski kompleks v Barjacu na jugu Francije in videl njegova nova dela v studiu v Croissyju blizu Pariza, sem vedel, da je napočil čas za film. /…/ Nikoli nisem nameraval posneti ‘biografije’. /…/ Moj film poganja umetniško delo samo; to je biografija Anselmove umetnosti. S pomočjo 3D tehnologije (ta je zdaj veliko bolj napredna kot takrat, ko smo s prototipno opremo snemali Pino) sem gledalcem lahko omogočil, da se transportirajo v Barjac, doživijo podzemni svet, ki ga je tam ustvaril, /…/ in se resnično potopijo v vesolje Anselma Kieferja. Lahko se ustavijo na osupljivi razstavi v Doževi palači v Benetkah in obiščejo različna obdobja umetnikovega življenja. V filmu so prizori z mladim igralcem, ki igra Kieferja pri desetih letih, in Kieferjevim sinom, ki ga igra pri štiridesetih. Po ogledu tega filma lahko rečemo: bil sem v Anselmovem svetu. /…/ Jezik 3D filma lahko razkrije več, kot vidimo na dvodimenzionalni sliki. 3D tehnologija je sposobna pričarati najbolj neverjetno potopitveno izkušnjo – tako telesno kot duševno. Ta jezik je po mojem mnenju zmožen poezije, toda presojo z veseljem prepuščam gledalcu. In jezik pričujočega filma nima ničesar skupnega z mojim dosedanjim delom. Našli smo ga izključno v soočenju z umetnostjo Anselma Kieferja. /…/ Mislim, da smo meje 3D filma razširili na doslej nesluteno območje. /…/ Kaj želim, da bi gledalci odnesli od filma? Upam, da bodo pozabili na razne kategorije in mnenja; da bodo za seboj pustili vse predsodke o tem, kaj umetnost je ali kaj lahko doseže; in da se bodo preprosto prepustili dih jemajočemu razponu tega velikega nemškega romantika, pesnika, misleca in vizionarja.</span>«</div><div>– Wim Wenders</div><div><br></div><div><span style="font-weight: bold;">odmevi medijev</span></div><div>»<span style="font-style: italic;">Premalo režiserjev je izkoristilo sposobnost 3D tehnologije, da ustvari občutek fizične globine; še manj pa jih je izkoristilo možnost dodajanja filozofske globine. /…/ Gledamo, kako Kiefer z metalci plamenov zažiga in preoblikuje svoje materiale, ter izkusimo surovo lepoto staljene kovine, ki uničuje površine, na katere jo Kiefer zliva. V imenu ‘potopitvene’ umetnosti je bilo storjenih veliko grozljivih zločinov proti filmu, toda režiserjeva osredotočenost na umetniški material pripomore, da Anselm deluje ‘potopitveno’ v najboljšem pomenu besede: stereoskopija in izjemna ostrina slike potisneta naše nosove naravnost v fizično teksturo dela, hkrati pa nas vlečeta naprej in nazaj skozi čas. Vse skupaj je precej osupljivo in čudovito taktilno, pri čemer je pretvorba arhivskih posnetkov v 3D še posebej uspešna. Šele proti koncu v celoti dojamemo vse odmeve in motive, ki se nanizajo skozi film; vsekakor si ga je vredno ogledati večkrat.</span>« Catherine Bray, Variety</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Wenders na novo izumi žanr dokumentarnega filma. Mojstrovina!</span>« François Forestier, L’Obs</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Film kot Anselm predstavlja novo raven ohranjanja zgodovine, hkrati pa prinaša kontemplativno izkušnjo, v kateri se preteklost in prihodnost srečata na način, ki ga ravno toliko čutimo kot vidimo.</span>« Alissa Wilkinson, The New York Times</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Ena največjih privlačnosti filma je /…/, da nam pokaže Kieferja pri delu /…/: to je film o genezi umetniškega dela in umetnikovi virtuoznosti v slogu Clouzotove Skrivnosti Picasso.</span>« Jean-Loup Bourget, Positif</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Wenders /…/ z raziskovanjem Kieferjeve biografije ter njegovih političnih, zgodovinskih in literarnih interesov, v katerih se zrcalijo režiserjeve lastne dolgoletne fascinacije, ustvari svoje najbolj osebno – in zagotovo najbolj nemško – delo v zadnjem času.</span>« Jonathan Romney, Screen Daily</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Wendersova vrnitev k 3D ponuja eno najbolj nepozabnih kinematografskih izkušenj leta: režiser znova dokazuje, kako vsestranski in intimen je lahko format, kadar je spretno uporabljen zunaj žanra filmskih blockbusterjev. /…/ Veliko dokumentarcev o umetnikih se zadovolji zgolj s poveličevalno projekcijo diapozitivov, ki jo prekinjajo intervjuji in posnetki iz zakulisja. Anselm – fluiden in čaroben, medtem ko drsi skozi prostore in raziskuje Kieferjeva umetniška dela – je prava redkost: že sam po sebi je vznemirljiva stvaritev, ki gledalcu omogoči, da vzpostavi dialog z umetninami. Film se z nekaj igranimi vložki /…/, govorjenimi odlomki /…/ in razmišljanji samega Kieferja s pomočjo spretne montaže Maxine Goedicke zlije v svojevrstno retrospektivo. /…/ Ob gledanju se boste počutili majhne, hkrati /…/ pa tudi nekako privzdignjene.</span>« Robert Abele, Los Angeles Times</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Wenders najde v Kieferjevih gestah /…/ več drame kot v biografskih podrobnostih. To je umetnost, ki si upa biti del sveta, film Anselm pa je tudi sam po sebi čudovito živo delo.</span>« Bilge Ebiri, Vulture</div><div><br></div><div>»<span style="font-style: italic;">Anselm nas povabi, da si ponovno ogledamo umetnikovo delo – ali bolje: da se sprehodimo skozenj. /…/ 3D format je kot nalašč za Kieferjevo umetnost, ki je ustvarjena za prostorsko doživljanje. /…/ Skorajda duhovna izkušnja.</span>« Pauline Kleijer, de Volkskrant</div><div><br></div><div><span style="font-weight: bold;">zanimivosti</span></div><div>Več o Anselmu Kieferju in njegovem ateljejskem kompleksu v Barjacu: <span style="font-style: italic;"><a href="https://eschaton-foundation.com/" target="_blank">www.eschaton-foundation.com</a></span></div></div></div><p></p></span><div style="text-align: justify;"></div><div style="text-align: justify;"></div>